Mój specjalista od social mediów

Przy prowadzeniu firmy w internecie, zresztą nie tylko w internecie ważne są social media. Wszyscy powtarzają to jak mantrę. Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, You Tube, Google+ i wiele, wiele innych. Dla osób pod 40-tkę (jak ja) trochę ciężko to wszystko ogarnąć. I dlatego szuka się specjalistów.

wpis-09_06_2015

Można uderzyć do firm specjalistycznych i tu na pewno znajdziemy fachową poradę. Ale jest też tańszy sposób. Spytajcie swoje dzieci! W naszym domu można często usłyszeć zamiast „Mama pomóż!” to „Córcia, POMÓÓÓÓÓŻ!!!!!!”.

Moja starsza pociecha ma 12 lat i jest moim specjalistą w dziedzinie social mediów i internetu. Naprawdę chciałabym wiedzieć to, co ona.  Jej specjalizacją jest Facebook i Instagram. Była już adminem na fanpagu LOTR, prowadzi też kilka fanpagów na Instagramie. Hasztagi nie mają dla niej tajemnic. Followerowanie, adminowanie, oznaczanie, tagi to dla niej oczywiste pojęcia. Zawsze wyjaśni, co oznacza: OMG, BFF, F4F, L4L, OCB, GR8 itp. Dobrze mieć taki chodzący słownik, który przetłumaczy slang internetowy. Podczas gdy ja męczę się, żeby zdobyć kilku obserwujących na Instagramie, ona ma już trzecie konto, na którym obserwuje jej posty około 400 followerów.

Dla wyjaśnienia dla rodziców, którzy się mogą oburzyć, że takie małe dziecko tak sobie poczyna w sieci: wszystkie konta są pod moim nadzorem (niektóre obserwujemy z mężem pod fałszywymi nickami), jest poinstruowana co może publikować, a co nie (zdjęcia twarzy i dane osobowe prawdziwe są absolutnie zakazane), póki co skupia się na fanpagach ulubionych filmów i aktorów. Zresztą sama mnie informuje o tym, co robi, komórki przede mną nie chowa, więc dopóki tak jest, to znak, że nic zakazanego się nie dzieje. I nie, nie spędza całego dnia z komórką w dłoni, a komputer ma limitowany.

Wracając do głównego wątku. Oczywiście ze względu na wiek, wielu rzeczy nie wie, w pełni profesjonalnego wpisu na FB czy zdjęcia nie opublikuje, ale i tak jest bardzo pomocna. Oprócz wyjaśnienia różnych funkcji oraz jak coś zrobić, jest z niej bardzo dobry support techniczny. Ma dziewczyna smykałkę do wszelkiej elektroniki i informatyki, więc jak coś w komputerze szwankuje, też ją wołam (jak nie ma męża).  Programów zna więcej niż ja, umie przerabiać zdjęcia, zmontować film, podłożyć głos i muzykę, a nawet zrobić prostą grę w Scratchu. O pakiecie Office nie mówię, bo znajomość Worda, Excella oraz Power Pointa, to teraz oczywistość. Większości nauczyła się sama. Ostatnio siadła też do Photoshopa, ale tu już ja ją musiałam poinstruować (ale miałam satysfakcję!). Chociaż mój autorytet w tej sprawie pewnie trochę ucierpi po obozie fotograficznym. Często też podrzuca mi fajne aplikacje na komórkę do obróbki zdjęć. Zresztą od małego siedziała i z tatą komputery naprawiała. Mam takie wspomnienie, w którym mój mąż rozkręca komputer, a ona w 5 minut z klawiatury śrubokrętem wydłubała wszystkie klawisze. A miała wtedy ze dwa latka.

Chłonność małego umysłu oraz zdolność do poznawania nowych technologii jest niesamowita. Czasami mam wrażenie, że pokolenie naszych dzieci urodziło się już ze znajomością obsługi urządzeń. Zazdrość zżera, gdy patrzę z jaką łatwością im przychodzi zapoznanie się z nowym programem, aplikacją, urządzeniem. Może to wypływa stąd, że dorosły za dużo myśli, że coś nie tak naciśnie, coś skasuje, a dzieci takich oporów nie mają. Pożerają wręcz tę wiedzę z podejściem „Najwyżej cofnę zmiany!”.

Dlatego radzę wszystkim: przyjrzyjcie się, co robią wasze dzieci. Pozwólcie im być mądrzejszymi od Was. Nie krytykujcie tylko i wyłącznie, nie mówcie, że tracą czas, ale doceńcie co robią, poproście o pomoc i przede wszystkim (!) UCZCIE SIĘ  od nich!

N.

2 comments

  1. Czasami korzystam z pomocy moich córek 🙂 Nie ma co kombinować, jak się ma eksperta pod ręką. Cieszę się, że one z kolei pytają mnie o inne rzeczy, np. jak zbilansować posiłek czy jak się nauczyć języka obcego tak szybko jak ja 🙂

    Lubię to

Skomentuj

